Chcete ušetřit na platbách za energie?

Ušetřit mohou všichni, tedy i vy, přestože od nás nic nekupujete
Přejít na formulář

Cílem je získání dlouhodobé úspory

Ušetřit na energiích by chtěl každý. Vyznat se ve vyúčtování od dodavatele nebo v oblasti energetiky je ale obtížné. A tak získat lepší cenu energií bez znalosti problematiky i praktik některých dodavatelů, je téměř nemožné. Z praxe můžeme potvrdit, že naši energetičtí specialisté nejčastěji dostávají otázku „kolik bude cena za 1 kilowattu“? Pokud budete číst dál, sami uvidíte, že tato otázka je pošetilá. Celková cena za energie se totiž skládá z několika druhů položek. Některé jsou závislé na spotřebě, jiné na čase.

Jaký je rozdíl mezi dodavatelem a distributorem?


Tyto 2 pojmy se velmi často pletou. Pokud se budeme chtít ve vyúčtování zorientovat, budeme si je muset objasnit, protože rozdíl mezi nimi je zcela zásadní. Jak to tedy je? Co, komu a jak platíme?

úspora za energie

DODAVATEL

  • Dodavatel je ten, kdo vám energie prodává a od koho je kupujete
  • Dodavatele si můžete vybrat podle vlastního uvážení nebo doporučení
  • Výběrem dodavatele ovlivníte cca 40% ceny za elektřinu a 80% ceny za plyn
  • Dodavateli platíte i za distribuci a dodavatel poté vyplácí distributora
distributor elektřiny

distributor

  • Distributor se stará o dopravu zakoupené energie
  • Vlastní a spravuje tzv. distribuční sít (dráty a trubky, které vedou k domu)
  • Distributora si nemůžete vybrat, spadáte pod něj podle území, kde bydlíte
  • Ceza za distribuci činí cca 60% platby za elektřinu a 20% platby za plyn

Jak poznáte seriózního dodavatele?

R

Uvede do smlouvy přesné datum, kdy smlouva končí (nikoli jen nekonkrétní sdělení …za 24 měsíců od…)

R

Ve smlouvě sdělí přesnou cenu, jakou budete platit za 1 MWh (nikoli jen odkaz na ceník)

R

Dobrou cenu vám dá vždy, ne až v okamžiku, kdy od něj chcete odejít

R

Pokud vám slíbí cenu na pevnou dobu, tak tento závazek dodrží (funguje pouze asi u 8 z cca 72 dodavatelů)

R

Cenu za dodávku na další období vám aktivně nabídne dostatečně předem (minimálně 3 měsíce a více)

Už jste se setkali s tím, že váš dodavatel nedodržel alespoň jeden z výše uvedených bodů? Pravděpodobně ano. Pokud by se totiž všichni dodavatelé chovali seriózně, nemuseli bychom při změně absolvovat proces popsaný níže. Znali byste datum konce smlouvy a mohli byste si s přehledem řídit výdaje za energie. Bohužel, většina z cca 72 dodavatelů na trhu má sice vzletné etické kodexy, ale v praxi se nechovají tak, aby to bylo ku prospěchu zákazníka.

Jak postupujeme při změně dodavatele?

Snažíme se, abyste na platbách za elektřinu i plyn dlouhodobě ušetřili. Proto pro nás práce nekončí tím, že pro vás najdeme dodavatele jednou pro vždy. Naopak, naši energetičtí specialisté vám pomohou nejen s výběrem dodavatele, ale budou hlídat i každé období a porovnávat, kdy můžete získat výhodnější cenu. Internetové srovnávače energií nefungují a nejsou objektivní. Získejte svého energetického poradce zdarma. Žádný stroj ani automat a dokonce ani aukční společnost vám neporadí lépe, než člověk, který se vám bude věnovat podle toho, jak budete potřebovat!

Krok 1: Dáme vám písemnou GARANCI úspory

Uzavřeme s Vámi dohodu, kde se písemně zavážeme, že oproti stávajícímu dodavateli ušetříte za dodávku elektřiny a plynu 5% a více. Pokud této hranice v době změny dodavatele dosáhneme nebo ji přesáhnene, budeme moci na základě této dohody dotáhnout celý převod vašich odběrných míst do konce. Vy to budete mít bez práce.

Krok 2: Vypovíme vaši současnou smlouvu bez sankcí

Jinými slovy, na základě plné moci požádáme vašeho současného dodavatele, aby nám sdělil, kdy Vaše smlouva končí a současně zajistíme, aby nedošlo k jejímu automatickému prodloužení, tzv. prolongaci. Tím zjistíme datum, kdy bude se bude moci změna dodavatele zrealizovat.

Krok 3: Do doby změny dodavatele se nic nemění

Vaše stávající smlouva může skončit např. až za 2 roky, takže do té doby budete pořád odebírat energie od svého současného dodavatele.

Je více, než pravděpodobné, že se Vás současný dodavatel pokusí kontaktovat, aby Vám dal tzv. retenční nabídku. To znamená, že se Vám bude snažit nabídnout výhodnější cenu nebo různé „bonusy“, což mohl učinit doteď, že? Na tyto nabídky nereagujte, je na ně dost času na období cca měsíc před koncem Vaší smlouvy pro případ, že by se nám nepodařilo dosáhnout minimálně 5% úspory.

Krok 4: Pokud ušetříte, zadáme proces změny dodavatele

Cca 1 měsíc před koncem Vaší smlouvy Vám pošleme kalkulaci, ve které najdete srovnání našich aktuálních cen s cenami Vašeho současného dodavatele. Pokud dosáhneme úspory 5% a více, teprve potom zahájíme proces změny dodavatele. Pokud jí nedosáhneme, znamená to, že naším systémem péče jsme docílili toho, že si můžete být jistí, že v současné době máte cenu nastavenou dobře. Naše práce tím nekončí a budeme hlídat další období dodávky.

Za naši činnost v oblastí energií nám nic neplatíte. Proč? Má to 2 důvody. Hlavní důvod je, že pokud vám pomůžeme ušetřit za energie, třeba si na nás vzpomenete, až budete vy nebo někdo vám blízký chtít prodat nebo koupit nemovitost. A kromě toho dostáváme od dodavatelů „na kafe“. A protože je káva nedílnou součástní našich životů, jsme s tím spokojeni.

Chcete kalkulaci zdarma? Pošlete nám vyúčtování.

Pokud chcete spočítat úsporu ještě před tím, než se do čehokoliv pustíme, pošlete nám vyúčtování. Nemusí být ani z posledního roku, postačí i starší. Vyúčtování musí být čitelné.